TALAPIA LANGGAR PUKAT!! :)

            Assalamualaikum...wbt..Sempat gak g terjah Tasek Kulim ptg td.. apsal mcm pelik je gambar pancing kt atas ni?!! mana mata kail?..mana umpan?!!..Haa..mayb ada yg tak tau mcm mana cara nak naikkan spesis "talapia hitam" kt sini...Kalau guna umpan..alamatnya sampai mlm pun x mengena.. 
Ni dia cara nak naikkan talapia hitam kalau mancing kt tasek kulim ni..tempat lain bole guna cara biasa kot,(guna umpan).. Pukat ni ada jual kt kedai pancing..harga pukat mengikut saiz.. x mahal mana pun, dalam RM5 cam tu la kot..


Kelemahan pukat ni..kalau yg murah tu,cepat koyak!! sekali kena..masa nak keluar kan ikan tu..kompom koyak lah.. tp,kalau yg mahal sket atau ada yg buat sendiri tu, boleh la tahan 3-4 kali kena..(tak tentu jgk).

Kebaikan nya plak..Senang kena.. masa dlm air,pukat akan mengembang..bila ada ikan lalu je..kompom tersangkut..tp,kalau ikan x lalu mcm mana? haa..angkat dan baling tempat lain la plak..hihihi..



Ikan ni kadang2 x besa mana pun, tp puas la bila mengena..ada yg ambik, ada yg lepas balik ni..


Gambar Hiasan : Satu Family turun..Lepak sambil memancing..:)
    Suasana Senja..Agak2 kalau dah oren ni..bole la kemas2 balik..Kerana Sebentar lagi Azan akan berkumandang..menandakan masuknya waktu Maghrib :) Sekian. Jumpa lagi di Entry Seterusnya......x tau bila!! bye.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 ulasan:

  1. memancing mcm bosn sikit..tp sekali dapat baru syok..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe..lau kurang minat meme bosan :)

      Padam
  2. kat tasik kulim?stay kulim ka bro? 1 kwsn la kita..haha

    BalasPadam
  3. selalu org dtg umah jual ikan ni..akk tinggal beli je..depa dok jaring dkt kunci air..fresh hidup lagi

    BalasPadam
    Balasan
    1. ok la tu bole bg pendapatan kt pemancing..hehe

      Padam
  4. syok gak tgok orang pegi memancing...dalam hti kadang2 nk gak merasa memancing nie...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. jom ramai-ramai turun..baru meriah :)

      Padam
  5. mn nak dapatkan jaring pancing.. please tell me.. need asap.

    email.

    BalasPadam
  6. bole cari kat kedai pancing..kedai TCE ada gak kot..boleh google dulu :)

    BalasPadam
  7. Pusat 4 inci panjang 100 kaki harga berape beb?

    BalasPadam

'www.yieweezer5915.blogspot.com' Best View on--->
GOOGLE CHROME!!

"yieweezer5915"Best View On GOOGLE CHROME!